13 stycznia 2014

# 13 Holandia


Bardzo przyjemna dla oka pocztówka od Alvina z Den Helder - malowniczo położonego miasteczka, bardzo blisko wyspy Texel, z której przyszła do mnie moja pierwsza holenderska kartka. Nieopodal miasta znajduje się działająca do dziś latarnia morska, zwana Lange Jaap, czyli Long John ;), która ma 55m wysokości - jest to jedna z najwyższych tego typu budowli na świecie. Trzeba przyznać, że robi wrażenie. Alvin zdradził mi, że kiedyś miał okazję wejść na samą górę. Zastanawiam się, jak wysoko ja miałam kiedykolwiek okazję wejść i było to chyba ostatnie piętro wieżowca, który miał około 13, może 15 pięter. W moim rodzinnym mieście znajduje się także zakład z dużą ilością kominów, z których najwyższy ma aż 250 metrów! Dostęp do nich mają jednak tylko pracownicy. Podobną wysokość ma Pałac Kultury i Sztuki w Warszawie, jednak nigdy nie miałam okazji na niego wejść.


1 komentarz

  1. Rzeczywiście, bardzo przyjemna dla oka pocztówka. Fajna jest! :)

    Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do dołączenia do grona obserwatorów. ;D

    MIKI :)

    OdpowiedzUsuń