24 lutego 2014

# 19 Francja


Oj, zaniedbałam ostatnio bloga! Czas ucieka mi jak szalony i nawet nie zauważyłam, że luty już dobiega końca, choć pogoda iście wiosenna :). Wraz z pojawieniem się słońca poczułam się jak niedźwiedź, który obudził się z zimowego snu.

Kartka od Liesbeth z Francji sprawiła mi mnóstwo radości, ponieważ zaspokoiła po raz kolejny moje antropologiczno-etnologiczne zapędy. Jest jednocześnie piękna i ciekawa - cieszy oko i umysł ;). To, co widać na pocztówce to ciekawostka historyczna. W ten sposób, na terenie południowo-zachodniej Francji, pasterze pędzili owce. Miało to miejsce od około XVIII do końca XIX w. Szczudła pomagały im na dwa sposoby: po pierwsze umożliwiały widzenie na znaczną odległość i kontrolę stada, a po drugie chroniły ubranie, które na błotnistych terenach bardzo szybko się brudziło. Dzisiaj pasterzy już tu nie ma, ponieważ w 1857r. zarządzono osuszanie "La Lande" i obsadzenie go drzewami sosnowymi.

Uwielbiam takie pocztówkowe niespodzianki!


Brak komentarzy

Skomentuj